Jóra adni jó

November-december fordulóján [2018] megszaporodtak a cukorbetegséggel foglalkozó hírek a honi médiában. Az állami tévé kezdett kampányba, hogy előkészítse a december 16-i jótékonysági műsorát. Először fordul elő, hogy a hagyományos évvégi program nem egyszerűen valamely segélyszervezetnek gyűjt pénzt, hanem egy konkrét betegség érintettjeit állítja rivaldafénybe. Ezúttal az egész családot sújtó diabéteszről lesz szó, s azon belül is elsősorban a gyerekek helyzetét, nehézségeit igyekeznek bemutatni.

A választást az állami hírügynökség néhány vészjósló statisztikai adattal is alátámasztotta. Nevezetesen: az elmúlt 15 évben bőven megkétszereződött a cukorbetegek aránya a magyar gyerekek között. (A KSH szerint tízezer 18 év alatti közül 2003-ban 12,5, míg 2017-ben már 27,4 volt diabéteszes.)

A "Jónak lenni jó!" című műsorfolyam rendszerint a közönség érdeklődését és az elért bevételt tekintve is kiemelkedik a karácsony környéki jótékonysági események közül. Tavaly mintegy 290 millió forintot gyűjtöttek a Magyar Máltai Szeretetszolgálat javára, azt megelőzően 260 milliót a Magyar Református Szeretetszolgálatnak, előtte pedig kereken 220 milliót sikerült összeszedniük a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak.

Sikerük egyik titka, hogy a százforintostól a tízmilliósig mindenféle felajánláshoz kínálnak valamilyen alkalmas formát. Már most is él az adományvonaluk: aki felhívja az 13630-as telefonszámot, az azzal máris 250 forintot utalt a diabéteszes gyerekek javára.

A néhány tízezer forintos segítő vásárlásokhoz tárgyadományokat is gyűjtöttek ismert emberektől. Ezeket a műsor honlapján mutatják be, s ott is lehet azokat megvásárolni. Van már a kínálatban dedikált kézilabda, falióra, baboskendő és sakk-készlet is. Várnak még további tárgyfelajánlásokat is, ehhez a kapcsolatfelvételre a jonaklennijo@mtva.hu mailcímet ajánlják.

A korábbi évek gyakorlata szerint várhatóan lesznek olyan exkluzív tárgyadományok is, amelyekre licitet hirdetnek az adás napján. Így például tavaly Rafael Nadal dedikált teniszütője 680 ezer forintot, egy Viktória-mintás herendi lámpa pedig 2,2 milliót hozott a jótékony célra.

Az egésznapos televíziós műsorfolyam bemutatja azokat, akiknek az életét könnyebbé tehetik a nézők az adományaikkal, s azokat is, akik ebben közreműködnek önkéntesként vagy profi segítőként. Ezek az információk, meg a nyilvánosság további pénztárcákat nyitnak meg: számos cég is megfelelőnek látja ezt az alkalmat a társadalmi felelősségérzete kifejezésére. Általában ilyenkor érkeznek a legnagyobb adományok is.

Az idei, december 16-i bevételt a Magyar Diabetes Társaság, az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány, az Egy Csepp Figyelem Alapítvány és más cukorbetegekkel foglalkozó szervezetek használhatják fel. A pénzt arra kérik, hogy mind több gyerek juthasson el diabéteszes táborba, ahol nem csak lazulnak, hanem megtanulhatják azokat a praktikákat is, amelyekkel jobban menedzselhetik a betegségüket, s annak ellenére is teljes életet élhetnek.

2018. december

Kérdése van? Hívja ingyenes zöldszámunkat
munkanapokon, 8:00-17:00 között!

06-80-200-694

Az Accu-Chek Active, Performa, Softclix eszközök és tesztcsíkok gyógyászati segédeszközök.
Az Accu-Chek Smart Pix leolvasó készülék információ technológiai eszköz.
Az Accu-Chek Connect orvostechnikai eszköz.
A Bio-Króm-DIA 60x tabletta étrend-kiegészítő.


E honlapon olyan termékinformációk találhatók, amelyek széles közönségnek szólnak; előfordulhat, hogy ezek a termékinformációk vagy részletes leírások az Ön országában másként nem hozzáférhetőek, illetve nem érvényesek. Kérjük, vegye figyelembe, hogy semmiféle felelősséget nem vállalunk azért, hogy Ön esetleg olyan információhoz jut, amely nincs összhangban az Ön országában érvényes jogi eljárásokkal, szabályozással vagy gyakorlattal.

a kockázatokról olvassa el a használati Útmutatót,
vagy kérdezze meg kezelőorvosát!